Οι οπτικές εκλεπτύνσεις, οι εντάσεις, οι μειώσεις, οι καμπυλώσεις των
αρχιτεκτονικών στοιχείων του Παρθενώνα
θεωρήθηκαν αναγκαία τεχνάσματα για να προσεγγίσει το μνημείο την τελειότητα. Το
τέλειο δεν είναι η αλήθεια, αλλά η αληθοφάνεια.
Τα καζίνο δεν έχουν ποτέ καθρέπτες. Ο εισερχόμενος σε αυτά
ενδύεται μια εικόνα γεμάτη αίγλη ενός χολυγουντιανού Τζέιμς Μποντ ή μιας
μοιραίας γυναίκας. Αν δει τη μορφή του στον καθρέπτη, αν προσκρούσει στη γυμνή αλήθεια,
θα χάσει την ιδεώδη.
Η ποιήτρια Λώρα
Τζάκσον αποκήρυξε την ποίηση επειδή οι λέξεις, όταν χρησιμοποιούνταν ποιητικά
και αποκτούσαν πια άλλο περιεχόμενο, εγγράφονταν στο λεξικό με το νέο τους νόημα και γίνονταν κοινές. Άρα
ανίκανες να εκφράσουν την άρρητη ιδεώδη
αλήθεια. Γίνονταν απλά αλήθεια.
(Και) εσύ λες πως
είσαι γενναίος γιατί τολμάς να κοιταχτείς στον καθρέπτη.
Πολύ φοβάμαι όμως πως
ο καθρέπτης σου έχει επίτηδες κρακελαρίσματα, γιατί έτσι μπορείς να φαντάζεσαι
το τέλειο αποφεύγοντας την αλήθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου